Αρχική Σελίδα ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ Ημέρα χωρίς Αυτοκίνητο.

Ημέρα χωρίς Αυτοκίνητο. Εκτύπωση E-mail
Πέμπτη, 16 Σεπτεμβρίου 2010 12:49

22 Σεπτεμβρίου: Παγκόσμια Ημέρα Χωρίς Αυτοκίνητο

 

Η Νομαρχία Αχαΐας αναλαμβάνει πρωτοβουλία για την μείωση των ρύπων στα πλαίσια της Παγκόσμιας ημέρας χωρίς Αυτοκίνητο, μιας και το κυκλοφοριακό πρόβλημα στην πόλη της Πάτρας, αλλά και σε άλλες πόλεις,  είναι επίκαιρο.

Βασικός Σκοπός: είναι η  μείωση των ρύπων

 

 

Στατιστικά.

  • 1.500.000 νέα αυτοκίνητα σε λιγότερο από 5 χρόνια...
  • Ατμοσφαιρική ρύπανση, φονικά μικροσωματίδια στις εξατμίσεις μας.

Η Ελλάδα κατέχει ένα αρνητικό ρεκόρ σε ό,τι αφορά στα επίπεδα των φονικών μικροσωματιδίων (ΡΜ10) στην ατμόσφαιρα, μεγάλο ποσοστό των οποίων οφείλεται στην κυκλοφορία των οχημάτων.

  • Τα 'πρωτεία' κρατά η Θεσσαλονίκη
  • Δεύτερη η Αθήνα
  • Τρίτη η Λάρισα
  • Τέταρτη η Πάτρα

(www.greenpeace.org 2010)

 

Το 1/3 του χρόνου του ΙΧ κάνει ο ποδηλάτης στο κέντρο της πόλης

  • «Διαγωνιζόμενοι» στην Θεσσαλονίκη  ξεκίνησαν με στόχο να διανύσουν μία απόσταση 2,5 χλμ ο ποδηλάτης έφτασε σε 7' 19'' ενώ ο πεζός που μετακινήθηκε με την αστική συγκοινωνία χρειάστηκε 12' 46''. Ο χρόνος του ΙΧ (συμπεριλαμβανομένου και του χρόνου για στάθμευση) ήταν 20' 32''.
  • Ανάλογο «πείραμα» μπορεί να γίνει και στην Πάτρα.

 

Τι ισχύει για την περιοχή μας:  

  • Η μετακίνηση με το ΙΧ στοιχίζει 3,3 ευρώ ,περίπου για 2,5 χιλιόμετρα, με δεδομένο ότι το κόστος στάθμευσης υπολογίστηκε μόνο για μία ώρα, με λεωφορείο στοιχίζει 90 λεπτά, την ώρα που ο πεζός και φυσικά ο ποδηλάτης μετακινούνται δωρεάν.
  • Αξιοσημείωτο επίσης είναι ότι ο οδηγός του αυτοκινήτου αναγκάζεται  να κάνει περισσότερα χιλιόμετρα για να βρει θέση να παρκάρει  Στα συνολικά οφέλη αναδεικνύονται, πέρα από το κόστος, η μικρή κατάληψη χώρου και η μηδενική ρύπανση από τον πεζό και τον ποδηλάτη, σε αντίθεση με το ΙΧ.
  • Σημαντικά ταχύτερος θα ήταν ο ρυθμός της αστικής συγκοινωνίας αν υπήρχαν λεωφορειόδρομοι, καθώς επίσης αξιοσημείωτη είναι και η έλλειψη σχεδιασμού για ποδηλατοδρόμους.

Σχετικές μελέτες του τμήματος Επιδημιολογίας της Ιατρικής Σχολής Αθηνών

  • Έδειξαν ότι αν τα μέσα επίπεδα των μικροσωματιδίων (ΡΜ10) στην Αθήνα ήταν κάτω από 20 μg/m3 (αντί των 52,12 μg/m3 που είναι τώρα), θα είχαμε 5.066 λιγότερους θανάτους κάθε χρόνο. Επιπλέον, μια τέτοια μείωση θα αύξανε το προσδόκιμο ζωής σχεδόν κατά ένα χρόνο για κάθε κάτοικο της Αθήνας. (www.greenpeace.org 2010)

Προτάσεις

  • Επιλέγουμε τα μέσα συλλογικής μεταφοράς όπου είναι δυνατό.
  • 2. Περπατάμε στις μικρές αποστάσεις ή χρησιμοποιούμε ποδήλατο. Μας βοηθά να κρατηθούμε σε φόρμα και επιπλέον, προστατεύουμε το περιβάλλον.
  • 3. Προτιμάμε ένα αυτοκίνητο χαμηλής κατανάλωσης
  • 4. Προσαρμόζουμε τον τρόπο οδήγησής μας για να κάνουμε εξοικονόμηση καυσίμων και να μειώσουμε τη ρύπανση.
  • 5. Ελέγχουμε τακτικά τα λάστιχα του αυτοκινήτου μας.
  •  Σωστό φούσκωμα μπορεί να μας εξοικονομήσει κατά μέσο όρο 25 λίτρα καυσίμου το χρόνο!

Οφέλη από την μη χρήση αυτοκινήτου

–        Περιβαλλοντικά

–        Υγεία

–        Οικονομικά

–        Λιγότερα ατυχήματα